زندگی شکسپیری

شکسپیر نابغه‌ای بود که چندین قرن بعد از مرگ او همچنان می‌توان حضور او در هنر، ادبیات و تئاتر را مشاهده کرد. نمایشنامه‌های او دارای حدی از بلوغ و پختگی هستند که حتی در زمانه ما نیز می‌توان کاملا با این متون ارتباط برقرار کرد و متون شکسپیر هیچ‌گاه محدود به زمان و مکان خاصی نمی‌شود.

امسال به مناسب سالگرد ۴۰۰ سالگی مرگ شکسپیر، کمپینی یک ساله در بریتانیا راه افتاد و زندگی و کار شکسپیر را دست‎مایه کار خود قرارداده و قصد دارد تا ادای احترامی به او داشته باشد.

این کمپین در تمام سال ۲۰۱۶ جریان خواهد داشت و هدف اصلی‌اش دست‌یابی به ۵۰۰ میلیون مخاطب است. بزرگی این کمپین به حدی بوده که می‌توان بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی در بریتانیا بعد از المپیک ۲۰۱۲ دانست.

shakespeare-lives-identity-02     shakespeare-lives-identity-03shakespeare-lives-identity-04

shakespeare-lives-identity-01

 

چشم‌انداز و استراتژی: «رابطه معاصر»

اولین و مهم‌ترین چشم‌انداز این کمپین به اشتراک گذاشتن این موضوع است که همچنان می‌توان با داستان‌های شکسپیر ارتباط برقرار کرد. ایده و تاثیر این متون همچنان در زندگی روزمره ما قابل لمس است و نمی‌توان تاریخ انقضاء برای‌شان مشخص کرد.

 

shakespeare-lives-identity-06

shakespeare-lives-identity-05

ایده : شکسپیر زندگی می‌کند «درون»…

ایده اصلی این کمپین این است که نام شکسپیر را ملموس‌تر کند. چاره این خواسته نیز اضافه کرد کلمه «درون» است. با اضافه کردن این کلمه این کمپین به سیستمی منعطف دست خواهد یافت که می‌تواند بگوید شکسپیر درون چه چیز‌های زنده است. از هنر معاصر گرفته تا فرهنگ و ادب، آموزش و همچنین صنعت سرگرمی می‌توان حضور او را شاهد بود.

شخصیت کمپین: جسور، پرجنبش و عاطفی

هویت این سری تبلیغات بدین‌منظور طراحی شده تا مخاطبین تازه و قدیمی را هدف قرار دهد. قصد اصلی این است که از طریق راهی جدید، دنیایی بصری از زندگی شکسپیر خلق شود و همچنین حسی مانند یک فستیوال القا کند، حسی که انگار جشنی در حال برگزاری است.

 

shakespeare-lives-identity-08

shakespeare-lives-identity-09

 

ابزار ساخت هویت

اساسی‌ترین مسئله‌ای که هویت بصری این کمپین را مشخص می‌کند، تایپوگرافی استفاده شده در تبلیغات است. این تایپوگرافی تلاش دارد تا اشاره‌ای به پروسه چاپ ماشینی و حروف‌چینی در زمان زندگی شکسپیر داشته باشد. این تکنولوژی حروف‌چینی پوستر‌های آن دوران را با ظاهری تازه به نمایش گذاشتند. این کمپین نیز با نگاهی مدرنیزه شده، نگاهی به این شیوه دارد.

پالت رنگی که مورد استفاده ، جسور و پر‌رنگ است و رنگ کهربایی خاصی را به نمایش می‌گذارد. این پالت در کنار جذب سریع چشم، به تم خود آثار شکسپیر که بسیار عاطفی و پر از احساس است نیز اشاره دارد.

چنین ظاهر بصری علاوه براینکه توانایی دیده شدن در فرهنگ‌ها و کشور‌های مختلف را دارد، چشم‌انداز کمپین یعنی همان رابطه معاصر و همان حس زنده بودن شکسپیر را نیز القا می‌کند.

شکسپیر در سال ۲۰۱۶ زندگی می‌کند

این کمپین در طی گذر امسال، مخاطبان جدید و قدیمی خود را گرد هم می‌آورد تا به تماشای آثار شکسپیر بشینند. تا با دنیای بی‌نظیری که او خلق کرد آشنا شوند، تا بتوانند تاثیر بی‌بدیلی که او روی فرهنگ‌های مختلف گذاشت را شاهد باشند.

 

shakespeare-lives-identity-10

shakespeare-lives-identity-11

shakespeare-lives-identity-12

shakespeare-lives-identity-13

shakespeare-lives-identity-14

shakespeare-lives-identity-15