طراحی پوسترهای همیشه خوب!

آپلوی پوسترهای تحسین برانگیز زیادی ‌طراحی کرده، جوایز و تقدیرهای بسیاری نیز در کارنامه خود دارد. .پوستر “Chicago” برای موزه ی اورسای در سال ۱۹۸۷ و طراحی پوستر سالانه برای باشگاه تایپ مدیران نیویورک‌، همینطور طراحی هویت سازمانی FIAF (French institute / alliance francaise) نیویورک، جایی که وی در سمت مدیر هنری نیز کار می کند، از جمله پوسترهای وی است.او در سال ۲۰۰۲ برنده‌ی مسابقه‌ی طراحی لوگو دانشگاه معماری ونیز (luav) همچنین در سال ۲۰۰۶ برنده‌ی طراحی لوگوی تاتر موزیکال پاریس “chatele” و در سال ۲۰۰۷ برنده سه‌سالانه بین المللی طراحی پوستر هنگ کنگ شده است.آپلوی از سال ۱۹۹۷تا ۲۰۰۸ به عنوان مشاور طراحی در موزه‌ی لور (Musée du Louvre ) پاریس مشغول به کار شد.از سال ۱۹۹۷ تا کنون عضو AGI است و از آخرین پروژه‌های وی به طراحی هویت بصری موزه‌ی لوور جدید دبی the new Louvre Abu Dhabi (LAD) می توان اشاره کرد.

فیلیپ آپلوی در مدرسه ی ملی هنرهای کاربردی و ملی هنرهای دکوراتیو تحصیل کرده است.بعد از فارغ التحصیل شدن مشغول به کار آموزی در کمپانی total design در آمستردام شد، در آنجا به علاقه‌ی خود به تایپو‌گرافی و طراحی گرافیک پی برد. بعد از گذراندن دوره‌ی کار آموزی از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷در موزه‌ی اورسای پاریس به طور رسمی مشغول به کار گردید. او به همراه آپریل گری در سال ۱۹۸۸ موفق به دریافت بورسیه از وزارت امور خارجه فرانسه و برای کار و تحصیل به شهر لوس آنجلس رفت. بعدها از سال ۱۹۹۳ به مدت یک سال آکادمی هنر فرانسه نیز به وی یک بورسیه تحقیقاتی در villa medici رم به وی اهدا کردند.
آپلوی بعد از اینکه از لوس آنجلس به پاریس بازگشت، استودیو شخصی خود را بر پا کرد و در محلی که ابتدا فارغ التحصیل شده بود (مدرسه ی ملی هنرهای کاربردی و ملی هنرهای دکوراتیو) شروع به تدریس کرد.
او همچنین به عنوان استاد طراحی گرافیک در مدرسه ی هنری cooper union شهر نیویورک مشغول به تدریس شد.

بیشتر کارهای شما در زمینه‌ی امور فرهنگی است، آیا در مورد اجرای پروژهای تجاری هم فکر کرده اید؟
در فرانسه آنچنان مجالی برای طراحان گرافیک در مورد کار کردن خارج از حوزه‌ی هنر و فرهنگ وجود ندارد.البته چندین بار به انجام پروژه‌های تجاری فکر کرده ام اما به دنبالش نرفتم.
توسعه‌ی هنر و فرهنگ تاثیر عمیقی بر من گذاشته است، همیشه سعی می کنم اطلاعات جدیدتری بدست بیاورم.هر پروژه هوشیاری مرا یک پله بالاتر پیش می‌برد. تلاش می کنم که هرگز به واسطه ی مد و یا نفوذ قوانین تبلیغاتی وسوسه نشوم. گاهی اوقات بازار می خواهد رویکرد مشخص و یا زبان طراحی خاصی را دیکته کند و‌لی سعی من بر این است که از همه ی اینها اجتناب کنم.
اجازه بدهید که یک مثال از پروژه‌های تجاری‌ام بزنم. یک شرکت تاریخی و یک مشتری بین المللی از من خواسته بودند که لوگو و هویت بصری آنها را مجددا طراحی کنم، و‌قتی شروع به طراحی کردم به طور کامل مجذوب تاریخ و هنری شدم که آنها در طول نسلها ساخته بودند، من برای آنها یک دیدگاه آبستره خلق کردم که به نوعی واقع گرایانه تر از برند قدیمیشان بود.
بر اساس طرح من علاوه بر قدمت، عنصر احساس هم به برندشان اضافه شد که نشان دهنده‌ی کیفیت و خدمتشان بود. این عنصر اضافه نه تنها بیانگر نماد تاریخی شرکت آنها بود بلکه پویایی فعلی آنها را نیز نشان می‌داد، بنا بر این نوعی موفقیت در بسیاری از سطوح متفاوت برای آن شرکت به حساب می‌آمد و همینطور پروژه‌ای الهام بخش برای من بود.

با توجه به انبوه طراحی‌های پوستر و اینکه مردم بیشتر اخبار و تبلیغات را از صفحه ی نمایشگر دریافت می کنند، آینده‌ی این رسانه (پوستر) را چگونه می بینید؟
صفحه ی نمایشگربدون شک جای پوسترهای چاپ شده را خواهد گرفت و شاید در آینده‌ای که ما دیگر وجود نخواهیم داشت، صفحه ی نمایشگر نیز تغییر کند و تصاویر در هوا معلق شوند، حتی فکر کردن به آن هم جالب است اما هیچ ربطی به دیدگاه من نسبت به پوستر پیدا نمی کند. صفحه‌ی نمایشگر بیشتر به گرافیک متحرک مربوط می شود که البته در آن زمینه هم کار می کنم.
هرچه باشد چاپی یا دیجیتالی‌، امیدوارم قادر باشم تمرکز و دیدگاه عمیق خود را در رابطه با فضا، شکل، تایپوگرافی، رنگ، و فرم حفظ کنم.همیشه طرحهای قوی مجموعه ای از ترکیب این عناصر هستند. خلق یک پوستر یعنی انتقال یک پیام از طریق یک فرمت تصویری فشرده و زمانی همه‌ی اینها موفق هستند که جلب توجه عموم را بدست بیاورند، و در نتیجه وقتی نظر همه به آن جلب شد، آن قسمتی که آیا این طرح یک پوستر معمولی است یا در صفحه‌ی نمایشگر، کمرنگ‌تر می شود.

مهمترین جنبه طراحی پوستر برای شما چیست ؟
رساندن مفهوم، پیام، زیبایی، احساس و قدرت در کنار‌ هم و مهمتر از همه چالش در توانایی قانع کردن بیننده ازجنبه‌های مهم طراحی پوستر برای من است. مانند یک هنر پیشه که تماشاگر را قانع می کند و نقش خود را چنان زنده انتقال میدهد که او و شخصیتش به یک واحد تبدیل می‌شوند.